برنامه غذای هفتگی | شنبه ۱۷ شهریور تا جمعه ۲۳ شهریور

برنامه غذای هفتگی | شنبه ۱۷ شهریور تا جمعه ۲۳ شهریور
با داشتن یک برنامه غذایی سالم، علاوه بر ایجاد نظم در زندگی‌تان، می‌توانید تا حدودی هزینه‌ها را نیز مدیریت کنید. در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را بخوانید و حتماً آن را یادداشت کنید.
کد خبر: ۳۱۷۵۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

برنامه غذایی هفتگی یکی از آن اقدامات مثبت و خوب در آشپزی است که باید برای داشتن یک برنامه غذای سالم که در آن هزینه‌ها هم کنترل می‌شوند، آن‌را انجام دهید. 

زی‌سان: همان‌طور که داشتن برنامه ریزی برای انجام کارهایتان، شما را از سردرگمی نجات می‌دهد، با داشتن یک برنامه منظم برای پُخت غذا نیز علاوه بر این که روتین زندگی‌تان منظم‌تر می‌شود، می‌توانید تا حدودی هزینه‌های منزل را هم مدیریت کنید.

در ادامه یک برنامه غذایی سالم و همه پسند برای ناهار و شام یک هفته برایتان آماده کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید به زندگی‌تان نظم بیشتری ببخشید و از سردرگمی برای پُخت غذا رها شوید. پیشنهاد می‌کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و با زی‌سان همراه شوید.

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_ برنج

۲_ گوشت گوسفند یا گوساله برای خورش

۳_ گوشت چرخ کرده

۴_ مرغ

۵_ میگو

۶_ ماهی

۷_ لوبیا چیتی

۸_ عدس

۹_ بادمجان

۱۰_ اسفناج

۱۱_ گردو

۱۲_ رب انار

۱۳_ رب گوجه فرنگی

۱۴_ گوجه فرنگی

۱۵_ قارچ

۱۶_ پیاز و سیر

۱۷_ پاستا (از نوع پِنِه)

۱۸_ پنیر پارمزان

۱۹_ شیر

۲۰_ خامه صبحانه

۲۱_ رشته آش

۲۲_ قیسی زرد آلو

۲۳_ آلو زرد

۲۴_ آلبالو

۲۵_ آلوچه

۲۶_ گوجه سبز

۲۷_ نخود

۲۸_ چغندر

۲۹_ کره حیوانی

۳۰_ سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله و ساقه سیر تازه)

۳۱_ زعفران

۳۲_ کشمش پلویی

۳۳_ هویج

۳۴_ پسته

۳۵_ فلفل دلمه‌ای

۳۶_ تخم مرغ

۳۷_ سُس کچاپ و سُس خردل

۳۸_ کاهو

۳۹_ نان تُست

۴۰_ تمر هندی

۴۱_ پودر سوخاری

۴۲_ سن ایچ (با طعم پرتقال)

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۵)

پیشنهاد غذا برای روز شنبه

ناهار شنبه: خورش شش انداز گیلانی

به گزارش زی‌سان، خورش شش انداز گیلانی یک غذای آسان و خوشمزه است که می‌توانید برای ناهار روز شنبه درست کنید و با چلو سفید یا برنج کته‌ای نوش جان کنید. طرز تهیه خورش شش انداز گیلانی را بخوانید.

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۵)

شام شنبه: پاستا مرغ و قارچ

پاستا مرغ و قارچ را می‌توانید برای شام شنبه طبخ کنید. از آن جایی که طعم این پاستا مشابه طعم پاستا‌های رستورانی است، با پختن این غذا دست پخت‌تان مثل سرآشپز‌های رستوران خواهد شد. طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه

ناهار یکشنبه: سبزی پلو با ماهی

به گزارش زی‌سان، همه فکر می‌کنند سبزی پلو با ماهی غذای مخصوص عید نوروز است. اما این طرز فکر اشتباه است. سبزی پلو با ماهی یک غذای خوشمزه و بسیار پُرخاصیت است، که شما هر زمان از سال می‌توانید آن را طبخ کنید. سبزی پلو با ماهی یک ناهار خوشمزه برای روز یکشنبه است. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را بخوانید.

شام یکشنبه: خوراک لوبیا

شام یکشنبه می‌تواند یک خوراک لوبیای بی‌دردسر و مفید باشد. برای خوشمزه‌تر شدن خوراک لوبیا چیتی می‌توانید کمی قارچ نیز به آن اضافه کنید.

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۵)

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه

ناهار دوشنبه: قنبر پلو شیرازی

به گزارش زی‌سان، قنبر پلو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب شیرازی است. این پلوی مخلوط به قدری خوش‌طعم است که اگر یک بار آن را درست کنید، قطعاً آن را در برنامه غذایی هفته‌های بعدتان نیز قرار می‌دهید. طرز تهیه قنبر پلو شیرازی را بخوانید.

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۵)

شام دوشنبه: ساندویچ کالباس خانگی 

هیچ کسی پیدا نمی‌شود که بتواند از ساندویچ کالباس بگذرد. ساندویچ کالباس خانگی یک ساندویچ خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را برای شام دوشنبه درست کنید. طرز تهیه کالباس خانگی را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه

ناهار سه‌شنبه: عدس پلو با کشمش

عدس پلو با کشمش از آن دسته غذا‌هایی است که در عین سادگی بسیار خوشمزه هستند. پیشنهاد می‌کنیم این پلوی مخلوط خوشمزه را برای ناهار روز سه‌شنبه طبخ کنید. طرز تهیه عدس پلو با کشمش را بخوانید.

شام سه‌شنبه: سالاد سزار

به گزارش زی‌سان، برای شام سه شنبه، سالاد سزار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سالاد از ترکیب سینه مرغ گریل یا سرخ شده، نان تُست گریل شده و کاهو درست می‌شود و بسیار خوشمزه و سالم است. طرز تهیه سالاد سزار را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه

ناهار چهارشنبه: قلیه میگو

اگر فرصت سفر به جنوب ندارید، با طبخ قلیه میگو، به بندرعباس سفر کنید. دستور پخت این خورش خوشمزه بسیار راحت است و شما می‌توانید با صرف کمی وقت یک قلیه میگوی خوش‌طعم و جااُفتاده به روش مردم بندرعباس برای ناهار روز چهارشنبه طبخ کنید. طرز تهیه قلیه میگو را بخوانید.

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۵)

شام چهارشنبه: نرگسی

همان‌طور که می‌دانید اسفناج خواص زیادی برای بدن دارد. نرگسی اسفناج یک شام خوشمزه، ساده و پُرخاصیت است که از ترکیب اسفناج و تخم مرغ تهیه می‌شود.

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه

ناهار پنجشنبه: دمپختک

به گزارش زی‌سان، دمپختک یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که در هر منطقه از ایران دستور پخت متفاوتی دارد. پس با توجه به دستور پخت منطقه خودتان، این غذای خوشمزه و اصیل را برای ناهار روز پنجشنبه درست کنید و با یک کاسه سالاد یا ترشی نوش جان کنید.

برنامه غذای هفتگی | شنبه ۱۷ شهریور تا جمعه ۲۳ شهریور

شام پنجشنبه: همبرگر خانگی

ساندویچ همبرگر خانگی، یک ساندویچ خوشمزه، سالم و سرشار از پروتئین است. مزیتی که شام روز پنجشنبه دارد، این است که شما می‌توانید همبرگر‌ها را از چند روز قبل درست کنید، درون فریزر بگذارید، زمان سرو از فریزر خارج کنید و آنها را سرخ کنید. طرز تهیه همبرگر خانگی را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز جمعه

ناهار جمعه: خورش مرغ پرتقالی

به گزارش زی‌سان، با طبخ خورش مرغ پرتقالی یک طعم جدید و متفاوت از مرغ را تجربه خواهید کرد که بسیار دلنشین است. این خورش خوشمزه را می‌توانید به همراه چلو سفید نوش جان کنید.

شام جمعه: آش هفت میوه اردبیلی

آش هفت میوه اردبیلی که به آن آش رشته، اریشته آشی و آش آلو نیز گفته می‌شود، آشی ترش‌مزه، بدون سبزی و با انواع میوه‌های خشک است. پیشنهاد می‌کنیم این آش خوشمزه را برای شام جمعه طبخ کنید. طرز تهیه آش هفت میوه اردبیلی را بخوانید.

سخن پایانی

در پایان امیدواریم با مطالعه و یادداشت این برنامه غذایی در هفته جاری دغدغه چی بپزم نداشته باشید!

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون